MIÉRT VAN SZÜKSÉG
A MÉDIAMŰVELTSÉG
FEJLESZTÉSÉRE?

Mit jelent a médiaműveltség? Hogyan viszonyul a magyar iskolarendszer a digitális médiatér kibővüléséhez, miképpen készíti fel a közoktatás a diákokat a médiumok megfelelő használatára? Mi jellemzi a fiatalok, kiskamaszok viszonyát a saját médiaeszközeikhez, hogyan hoznak létre önálló, sok esetben kreatív médiaszövegeket? Hol kapcsolódik össze ez a két terület, hogyan találhatók meg e két, sokszor mesterségesen szembeállított világ találkozáspontjai? Rajnai Richárd könyve ezekre a kérdésekre keres és kínál válaszokat – közelről, az érintettek nézőpontját empatikusan bemutatva, kritikusan, a jelenlegi helyzetet pontosan felmérve, ugyanakkor médiaműveltség korszerű iskolai fejlesztése mellett elkötelezetten.

Szijártó Zsolt

Miért van szükség a médiaműveltség fejlesztésére?

Kommunikáció- és médiatudományi szakkönyv.
188 oldal, ragasztó kötött kivitel.

Kiadja a Lessz Média Kft. és az MTA Pécsi Akadémiai Bizottság
Kommunikáció- és Médiatudományi Munkabizottság.
A kötet megjelenését a Pécsi Akadémiai Bizottság támogatta.

A kötetet tervezte és tördelte, valamint a kiadásért felel: Rajnai Richárd
ISBN 978-615-02-2251-6